תחילת ההסדרה ביו"ש • התגובות במערכת הפוליטית על פסיקת ההסדרה

    אריאל שרפר No Comments on תחילת ההסדרה ביו"ש • התגובות במערכת הפוליטית על פסיקת ההסדרה

    במערכת הפוליטית בימין, צהלו על פסק הדין התקדימי, בעניין הסדרת יישוב 'מצפה כרמים'. כבר עכשיו חולמים בימין על תחילת ההסדרה ביו"ש

    16:33
    02.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on האם מותר להשתזף בשמש בשבת? תלוי במטרה | הלכה לשבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    החלת הריבונות: לאחר שבית המשפט המחוזי בירושלים, פרסם הערב (שלישי) את פסק הדין, כי על המדינה להסדיר את היישוב 'מצפה כרמים' ולהחיל עליו את 'תקנת השוק' דבר שייתן הסדרה תכנונית למקום. בית המשפט דחה מנגד את התביעה הפלסטינית ולא קיבל את האפשרות להפקיע את זכויות התושבים.

    במערכת הפוליטית בירכו על פסק הדין, והיו שכבר מדברים על תחילת עידן ההסדרה ביהודה ושומרון. גם שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון בירך על ההחלטה אך הדגיש כי אין מדובר בתמיכה 'בחוק ההסדרה'.

    שר החינוך ויו״ר הבית היהודי, נפתלי בנט, התייחס להחלטת בית המשפט בנוגע ליישוב מצפה כרמים: ״ברכותיי לבית המשפט המחוזי בירושלים שפסק להסדיר את היישוב מצפה כרמים. אני שמח שההגינות והשכל הישר ניצחו. זו החלטה נבונה שהגיעה לאחר מאבק ממושך של תושבי היישוב. יגעתם ומצאתם, האמינו. השלב הבא הוא בניין היישוב והקמת משפחות לתפארת בו.

    ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון היא אחת מאבני היסוד של העם היהודי בארצו. זהו עוד צעד בדרך להפיכת ההתיישבות לחלק אינטגרלי ממדינת ישראל״.

    כמו כן, שר הביטחון והרמטכ״ל לשעבר משה (בוגי) יעלון אמר: ״אני מברך על פסיקת בית המשפט בסוגיית ההסדרה הנקודתית של מצפה כרמים. הגשתי תצהיר ואף העדתי בדיון המשפטי ואני שמח שעמדתי העקרונית התקבלה: כשפועלים בדרך הישר ע״פ מדיניות ממשלה וע״פ החוק, בית המשפט מקבל זאת גם אם נעשו טעויות ע״י הריבון. לפסיקה זו אין קשר לחוק ההסדרה״.

    גם יו"ר האיחוד הלאומי, השר אורי אריאל התייחס לפסק הדין: "זהו חודש מבורך של התיישבות. לאחר החלטת קבינט הדיור להקמת שלושה יישובים חדשים, מגיעה החלטת בית המשפט בנוגע למצפה כרמים. ההחלטות המשמעותיות הללו מחזקות ומרחיבות את ההתיישבות בארץ ישראל. נמשיך לפעול לטובתה ולמען התושבים. מי יתן והחלטה זו תפתח את הדלת להחלטות מושכלות נוספות של בית המשפט".

    סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן הגיב לפסק: "‏אני מברך את בית המשפט שאישר את תקנת השוק – תקנה המכשירה את הישוב מצפה כרמים. פסק הדין הזה מקנה לנו כלים לחזק את ההתיישבות ולהמשיך ולהסדיר עוד ועוד יישובים בארץ ישראל."

    יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני בירך את תושבי מצפה כרמים עם ניצחון היישוב בבית המשפט ואמר: "תושבי מצפה כרמים היקרים, ציפיתם ליום הזה זמן רב, וכעת לשמחתנו החליט בית המשפט לאשר את מצפה כרמים. לאחר שנים של עינוי דין זו החלטה חשובה ומשמחת.

    אנו מברכים על כך שהצדק והחוק ניצחו. לאחר דיון ארוך של כ-8 שנים בערכאות השונות הוכח כי הדיון העינייני בבית המשפט המחוזי שעוסק בנתונים ובעובדות על פי סדרי הדין והחוק, מגיע לחקר האמת ועל כן קיבל את מלוא טענותינו הצודקות.

    זו בשורה טובה להתיישבות ומכאן סלולה הדרך לתכנון והסדרת שכונת מצפה כרמים, ובכך גם סיוע לתחילת הסדרה של אתרים נוספים".



    0 תגובות